Revista Didactica Genesis

În foarte multe situații de viață ne lovim de felul nepăsător în care oamenii tratează lucrurile care îi înconjoară, cartierul, orașul, țara în care trăiesc, și asistăm de nenumărate ori de indiferența multora față de semeni și de întreaga comunitate...
Întotdeauna am considerat limba engleză un obiect privilegiat nu numai datorită multitudinii de activități dar și a variatelor metode interactive de care profesorul se poate folosi pentru a o preda și a pentru a o face cât mai plăcută posibil pentru ...
Ne aflăm într-o perioadă în care se manifestă o creștere accentuată a interesului în ceea ce privește teoriile legate de creșterea copilului și tocmai acest lucru ne-ar putea face să ne simțim derutați. În acest moment există foarte multe ghiduri, că...
Responsabilitatea se învață de mic și, odată cu autonomia și autocontrolul, devine din ce în ce mai clară și mai puternică. Dar copilul are nevoie de noi pentru a învăța să fie responsabil. În primul rând, pentru a face diferența între nevoile noastr...
Dacă există ceva ce pot face părinții, profesorii și adulții, în general, pentru copii, este să-i ajute să-și transforme slăbiciunea în putere. Toate ființele umane au puncte slabe. Și copiii le au, însă, deși mulți dintre ei sunt dotați cu puteri ma...
Responsabilitatea este o însușire umană care poate fi interpretată diferit și subiectiv în funcție de disponibilitatea fiecăruia, de percepția asupra lucrurilor și ființelor, de capacitatea de a-și asuma consecințele propriilor acțiuni. Nimeni nu se ...
Discutam într-o zi cu copiii despre Rob Greenfield, un om care, pentru a-i face pe oameni să conștientizeze faptul că produc foarte mult gunoi inutil, a decis să poarte cu sine, timp de 30 de zile, tot gunoiul pe care îl producea. Eram foarte entuzia...
Din momentul în care ne naștem, lumea în care deschidem ochii începe să ne formeze după chipul și asemănarea ei. Devenim obiectul și subiectul ,,unei formări" la care participă părinți, bunici, prieteni, profesori, cu multă ,,bunăvoință", ,,răbdare" ...
Învățarea socială și emoțională reprezintă baza învățării și cheia succesului școlar, lucru dovedit din ce în ce mai mult de către schimbările și preocupările actuale ale dascălilor, specialiștilor din domeniul educației, psihologiei, pedagogiei și n...
«Nu putem cunoaște absolut nimic, decât răsfrângându-ne în noi înșine.» Camil Petrescu   Coincidență sau nu, tema lunii acesteia se leagă de o întâmplare pe care am experimentat-o deunăzi cu elevii mei și care m-a provocat la reflecție și introspecți...
Pentru mine creativitatea a fost întotdeauna o provocare. În calitate de director de colegiu am considerat că învățarea socială și emoțională este o șansă de a ieși din tiparele clasice ale educației și de a le oferi elevilor posibilitatea de a obțin...
Societatea contemporană are o influență directă asupra dezvoltării copilului. Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor este o componentă importantă pentru dezvoltarea viitoare în ceea ce privește relațiile sociale. Rutina de a asculta muzica devine un...
Demnitatea umană este valoarea fundamentală și fundamentul celorlalte valori. Dacă omul însuși nu ar fi demn, ce motiv am putea avea pentru a considera valoroase acțiunile și produsele sale? Demnitatea umană, prin urmare, se referă la această ființă ...
Acum câțiva ani am citit o carte care m-a impresionat maximum. Am și acum momente în care simt nevoia să o răsfoiesc, să recitesc câteva paragrafe. Este vorba despre ,,Omul în căutarea sensului vieții’’, a lui Viktor Frankl. Viktor Frankl, cel care a...
Îmi aduc aminte cum, cu ani în urmă, pe când predam la clasa a treia, mi s-a spus că va veni un elev nou, de la o școală de stat. A intrat în clasă, am făcut cunoștință și l-am invitat să se așeze în banca pe care i-o pregătisem. A urmat perioada de ...