Revista Didactica Genesis

Călătoria lui Pic

pic
  A fost odată ca niciodată o vale, o vale fermecată, într-o pădure magică locuită de zâne. Valea despre care vă vorbesc găzduia plante frumoase, nemaintalnite, animale cu puteri extraordinare şi zanite fermecătoare. Într-o dimineaţă frumoasă de vară, pe când roua se aşeză pe plante, de pe frunza unei frumoase plante, se trezi ea. Vă întrebaţi...
Continue reading

  • Unsplash
Rate this blog entry:
743 Hits

Călătorie în jurul pământului

globe-907709_960_720
A fost odată ca niciodată un prinț. Prințul nostru nu era unul ca oricare altul, era fiul unui rege și al unei regine ce domneau peste un regat bogat și plin de magie. Deoarece fusese foarte dorit de către părinții săi, pentru a-l proteja de lumea exterioară, aceștia au construit în jurul castelului un zid înalt, ce nu putea fi escaladat cu ușurință, mai ales de un băiețel. În prima parte a copilăriei, prințul nu simțea nevoia să știe ce se afla dincolo de zid, era foarte fericit în castel, alături de prietenii săi, copiii servitorilor. Și au trecut anii, iar prințul creștea și odată cu el și curiozitatea să afle ce este dincolo de zid. Într-una din zile prinse curaj și merse să discute cu mama sa, spunându-i că este dornic să exploreze lumea. Fără doar și poate, regina îl refuză și-l rugă să meargă să discute cu tatăl...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
281 Hits

Povești de pe fundul oceanului…

foto: Pixabay
Dragă cititorule, povestea din acest număr este una minunată, despre o broscuță țestoasa de mare și familia sa. Însă de această dată nu voi face publică decât prima parte a povesti și în numărul viitor cea de-a doua parte. Personajul nostru principal, broscuța Kasandra va apărea în ambele săptămâni ale proiectului „Insula misteroasă”, proiect în cadrul căruia vom discuta despre animalele subacvatice și despre cele exotice. În prima săptămână, cu ajutorul poveștii ce urmează, copiii vor afla informații noi despre animalele subacvatice, la activitatea matematică vor recapitula număratul în limita 1 – 4, vor grupa obiecte,  vor face corespondența număr - cantitate. La activitatea de educare a limbajului vor afla povestea peștișorului curcubeu, spusă de două broscuțe, Kasandra și fratele său Kai, la activitatea de educație artistico – plastică, copiii vor modela alături de Kasandra un peștișor colorat din reciful de corali, iar la activitatea practică, folosindu-se de tehnica ruperii,...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
520 Hits

Poveștile și magia lor

tina-rataj-berard
Povestea ce urmează să v-o împărtășesc mi-a confirmat încă o dată cât de mult le plac copiilor mei, copiilor în general, poveștile și ce impact mare are un personaj care trece prin diferite peripeții  asupra unei activități. Scurta povestioară de astăzi afost folosită doar pe parcursul unei zile și nu a unei săptămâni, cum v-am obișnuit și povestit în articolele anterioare. Am folosit-o într-o zi importantă din cariera mea, una din inspecțiile de grad și a avut succes atât în rândul copiilor, cât și în rândul adulților prezenți. Pe parcursul acelei zile am desfășurat două activități: educarea limbajului și activitate matematică. Ambele activități au avut ca personaje principale câteva păsări din Pădurea Fermecată. Pe parcursul ambelor activități copii au ajutat personajele să iasă din câteva încurcături. La activitatea de educare a limbajului sarcina a fost să așeze personajele și paginile din cartea de povesti la locul potrivit, iar în cadrul...
Continue reading

  • Unsplash
Rate this blog entry:
1072 Hits

Bun venit la grădiniță

kindergarten
   Dragi cititori, am ales să vă împărtășesc în acest articol scrisorica de „Bun venit la grădiniță!” pe care le-am pregătit-o copiilor mei la începutul grupei mici. Această scrisorică este prezentată sub forma unei poezii. La prima vedere poate părea banală și simplă, însă pentru un copil ce pășește pentru prima dată în grădiniță, un loc total necunoscut, cu oameni necunoscuți, fără părinți și ambientul de acasă, este extrem de importantă. Cu ajutorul acestei scrisori, pe care părinții au avut sarcina să o citesca celor mici înainte de a veni în prima zi la grădiniță, am simțit că le voi face trecerea mai ușoară și astfel vor ști câte ceva despre ce îi așteaptă aici. Vă invit cu drag s-o citiți!   Bun venit   Miss Eli eu mă numesc                                         Albinuța mi-a zâmbit, Și doresc să-ți povestesc                                      La ureche mi-a șoptit Că aici la grădiniță                                             Că și noi am putea...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
222 Hits

Apă, Aer, Foc, Pământ au făcut un legământ

ales-krivec
Dragi cititori, povestea pe care urmează să o citiți, a fost descoperită de copii pas cu pas în decursul a două săptămâni. Ideea poveștii s-a înfiripat în momentul în care am asistat la unele discuții ale copiilor referitoare la dezastrele naturale. A fost o temă ce le-a plăcut foarte mult doarece am discutat deschis despre toate aceste lucruri, bineînțeles toate informațiile modelate pentru nivelul lor de vârstă (grupa mare). Fiind o temă vastă, ce s-a întins pe două săptămâni, o să vă exemplific o parte din activitățile discutate la momentul respectiv. Inițial, am început proiectul cu o activitate de cunoașterea mediului în cadrul căreia am prezentat copiilor importanța fiecărui element: apă, aer, foc și pământ și cum mențin ele echilibrul în natură. Mai departe au aflat povestea celor patru prințese ce locuiau în castelul din nori. La activitatea practică, în prima săptămână, copiii au realizat împreună cu vulcan, care, la...
Continue reading

  • Unsplash
Rate this blog entry:
748 Hits

Aventurile furnicuței Riri

image_20180106-154203_1
Povestea pe care urmează să o citiți a fost folosită pe parcursul săptămânii în care am studiat despre insecte. Tema a început cu o activitate de cunoaștere a mediului, activitate în care ne-am concentrat în observarea albinei, cu ajutorul furnicuței Riri, personajul central al temei. Am continuat săptămâna cu o activitate matematică, desfășurată cu un joc didactic ce a vizat evaluarea cunoștințelor privind numerația în limitele 1-5. În timpul activității de educare a limbajului ne-am jucat jocul „Ce știi despre?”, iar copiii au avut drept sarcină să spună câteva cuvinte despre insecta ilustrată pe jeton. La activitatea de educație plastică, cei mici au modelat o omidă colorată, și-au ales ei culorile, iar plastilina a prins în mâinile lor mici și fermecate forma unei omiduțe haioase. „Dragi copii, săptămâna această vom pătrunde în lumea minunată a insectelor alături de Riri furnicuța. Riri este o furnicuța foarte harnică, ea locuiește într-un mușuroi...
Continue reading

  • 123rf.com
Rate this blog entry:
766 Hits

Peripeții pe insula misterioasă

4abef15b6458b8e08d7703c4bc9a4ecf
Dragi mei cititori, de această dată voi continua povestea începută data trecută, poveste ce o avea ca personaj principal pe Kasandra, broscuța țestoasă de mare. În continuarea poveștii ne vom focusa pe descoperirea multor informații despre viața animalelor exotice. Am început saptamana cu o activitate de cunoaștere a mediului, în cadrul căreia am folosit o poveste creată special pentru ca prin intermediul ei copiii să afle informații interesante despre animalele întâlnite în zonele tropicale ale lumii. În cadrul activității matematice , cu ajutorul jetoanelor ce reprezintă animăluțe, copiii au descoperit numărul și cifra 5, s-au jucat cu mulțimile, au făcut perechi cu acestea, au lucrat individual, ceea ce i-a captivat foarte tare. La activitatea de educare a limbajului, cei mici au aflat povestea unui leu și a unui șoarece care după câteva peripeții au devenit buni prieteni. Totul a continuat cu o activitate de educație plastică, în cadrul căreia, cu...
Continue reading

  • Pinterest
Rate this blog entry:
301 Hits

Povești de pe fundul oceanului…

GreenSeaTurtle-2
Dragă cititorule , povestea din acest număr este una minunată , despre o broscuță țestoasa de mare și familia sa. Însă de această dată nu voi face publică decât prima parte a povesti și în numărul viitor cea de-a doua parte. Personajul nostru principal, broscuța Kasandra va apărea în ambele săptămâni ale proiectului „Insula misteroasă”, proiect în cadrul căruia vom discuta despre animalele subacvatice și despre cele exotice. În prima săptămână, cu ajutorul poveștii ce urmează, copiii vor afla informații noi despre animalele subacvatice, la activitatea matematică vor recapitula număratul în limita 1 – 4, vor grupa obiecte ,  vor face corespondența număr - cantitate. La activitatea de educare a limbajului vor afla povestea peștișorului curcubeu, spusă de două broscuțe, Kasandra și fratele său Kai, la activitatea de educație artistico – plastică, copiii vor modela alături de Kasandra un peștișor colorat din reciful de corali, iar la activitatea practică, folosindu-se...
Continue reading
Rate this blog entry:
274 Hits

Întâmplări din pădure

bear
Dragii mei cititori, în acest număr al revistei aș vrea să vă prezint rezumatul a două săptămâni de lucru cu piticii, săptămâni în cadrul cărora am discutat despre proiectul ce a cuprins noțiuni și informații noi despre animalele sălbatice din pădurile noastre și animalele domestice. Proiectul s-a numit „ Martinel s-a rătăcit ” și a avut ca personaj principal un pui de ursuleț ce nu a ascultat sfaturile adulților și s-a rătăcit în afară pădurii. În prima săptămână, am discutat despre animalele sălbatice din pădurile noastre, respectiv ursul brun, vulpea, lupul, iepurele, căprioara și ariciul și, de asemenea, despre o parte din păsările pădurii: ciocănitoarea și bufnița. La activitatea de cunoaștere a mediului am lecturat câteva imagini din pădure, însă focusul a fost pe observarea ursului brun (aspect fizic, habitat și hrană). La activitatea matematică, folosindu-ne de jetoanele cu animale sălbatice, am format mulțimi, perechi și am apreciat cantitativ multimele....
Continue reading

  • Cosmin Tuduran
Rate this blog entry:
712 Hits

Călătorie în timp și spațiu

martian-1674016_960_720
Dragă cititorule, în articolul ce urmează vom porni într-o călătorie în timp și prin galaxie alături de un prieten simpatic, un mic extraterestru, pe nume Bibo, ce a ajuns să fie tare îndrăgit de către copii. Povestea ce urmează am folosit-o ca suport în predarea unor noțiuni noi despre evoluția în timp a mijloacelor de transport, la grupa mare. Am ales să folosesc ca personaj principal un mic extraterestru deoarece copiii îndrăgeau ideea din seria Star Wars. Tema am studiat-o pe parcursul unei săptămâni și am discutat despre evoluția mijloacelor de transport în ultimul secol, realizând o lectură după imagini. Copiii l-au pictat pe Bibo la activitatea artistic – plastică, folosind tehnica dactilopicturii și i-au confecționat o navetă spațială la activitatea practică. La activitatea matematică, împreună cu micul extraterestru am desfășurat un joc didactic în cadrul căruia am avut de realizat mulțimi cu jetoane pe care erau reprezentate mijloace de...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
464 Hits

Povestea prințului ghiocel și a Zânei Iarnă

winter-654442__340
 Dragi cititori, povestea ce urmează să o citiți a fost studiată pe parcursul a trei săptămâni la grupa mare. În tot acest timp am desfășurat cu copiii activități avându-l ca personaj principal pe “Prințul Ghiocel”, un personaj fantastic și curajos ce trece prin multe primejdii în încercarea sa de a aduce primăvara în lume. Cu ajutorul acestei povești, copiii și-au aprofundat cunoștintele despre anotimpul primăvara, despre insecte și viața acestora și nu în ultimul rând despre emoții și sentimente. Fiecare personaj a fost reprezentat de o marionetă, ceea ce a făcut povestea mai atractivă și informațiile foarte ușor de asimilat. Pe măsură ce desfășuram diverse activități și aflau informații din poveste, copiii erau tot mai interesați să vadă ce se mai întâmplă, ce personaj mai apare și prin ce întâmplări trec personajele principale. Lectură plăcută! Povestea prințului Ghiocel I. A fost odată ca niciodată un tărâm îndepărtat numit “Tărâmul magic...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
717 Hits

Predarea ca o poveste. Întâmplări din Tărâmul fermecat – culori și forme

DSC_0730
Copiii iubesc personajele fantastice. Ca educatoare, am văzut cum apariția unui astfel de personaj face ca activitatea să fie mai atractivă și să îi captiveze pe cei mici, cu atât mai mult  cu cât acel personaj este prezent și implicat pe tot parcursul ei. În anul 2011 am avut șansa să o cunosc pe Anabella Cant, o scriitoare extraordinară ce a publicat cartea „ Educația preșcolară privită cu alți ochi ”. În acel an, am participat alături de colegele mele la un curs de formare susținut de aceasta.  Pe parcursul zilelor în care am participat la curs, am interiorizat tot mai mult metoda Anabellei și lucrurile au căpătat un nou sens. Astfel, m-am hotărât să folosesc cât mai des posibil la clasa, poveștile. Vă întrebați poate de ce tocmai poveștile? Deoarece în cadrul lor ai șansa să cuprinzi toate noțiunile pe care îți propui să le împărtășești copiilor, într-un cadru...
Continue reading

  • Cosmin Tuduran
Rate this blog entry:
848 Hits