Revista Didactica Genesis

Formele de comunicare internă dintr-o organizație școlară

O organizație școlară nu poate avea o imagine pozitivă decât dacă raportul dintre comunicarea internă și comunicarea externă este unul echilibrat și dacă o formă de comunicare o potențează pe cealaltă. Dacă există un dezechilibru între cele două forme de comunicare sau între elementele aceleiași forme de comunicare (spre exemplu, între profesori și elevi sau între profesori și părinții acestora), acest lucru se va reflecta imediat în activitatea instituției. Prima formă de comunicare internă dintr-o organizație școlară este reprezentată de profesori, datorită rolului definitoriu al acestora de agenți ai actului educațional. De motivație și performanța lor depinde nu numai performanța școlii ca furnizor de educație, dar și reputația acesteia și șansele de reușită ale absolvenților, atât pe plan profesional și cât și pe plan social. De-a lungul activității mele didactice am întâlnit elevi care au îndrăgit un anumit obiect și au ales să-l studieze și după ce au terminat liceul,...
Continue reading
Rate this blog entry:
334 Hits

Caracteristici ale procesului de predare – învățare în didactica actuală a limbii engleze

Faptul că profesorul joacă un rol foarte important în procesul de predare, iar felul său de a fi, atât din punct de vedere al personalității cât și a felului cum interacționează cu elevii influențează sentimentele pe care aceștia le au față de un anumit obiect și-i fac să învețe mai mult sau mai puțin m-au determinat să tratez această temă în referatul de mai jos. Întotdeauna m-am întrebat ce înseamnă să fiu un profesor bun, ce-i deosebește, în viziunea elevilor, pe profesorii talentați și apreciați de ceilalți profesori, cum trebuie să predau și mai ales ce metode trebuie să adopt astfel încât elevii mei să se descurce cât mai bine în limba engleză. De aceea, la începutul fiecărui an școlar, când primesc o clasă nouă, rog elevii să răspundă în scris la câteva întrebări, printre care: “ Ce calități are, din punctul vostru de vedere, profesorul ideal?” Voi reda mai...
Continue reading
Rate this blog entry:
668 Hits

Arta limbajului. Ce mesaje transmit cuvintele noastre?

În fiecare zi intrăm ȋn contact cu multe persoane, fie ele cunoscute sau mai puțin cunoscute: vecini, prieteni, colegi de muncă, părinții colegilor copiilor noștri sau membri ai familiei. Suntem oare pregătiți pentru aceste ȋntâlniri? Si dacă simțim că suntem  pregătiți, ȋn ce măsură chiar suntem pregătiți? Adulții din viața noastră, părinți sau bunici, ne ȋnvață când suntem copii să citim, să scriem, să facem calcule matematice. Ne ȋnvață, de asemenea, că este bine să nu spunem minciuni și că ȋntotdeauna ar trebui să spunem adevărul. Insă simțim mai târziu, pe propria piele, ce preț mare plătim atunci când spunem doar adevărul - indiferent cine este persoana cu care vorbim. De ce afirm acest lucru? Pentru că adevărul deranjează și că puțini sunt oamenii care sunt pregătiți să-l audă și să și-l asume. Se știe că fiecare cuvânt luat separat nu transmite nimic, nici un mesaj, nici o emoție. Cuvintele...
Continue reading
Rate this blog entry:
424 Hits

Augusto Cury - " Părinți străluciți. Profesori fascinanți"

res_c28908b58e26ea5be2272deb39f6c92d_full
Ce ȋnseamnă să fii un părinte bun? Dar ce calități trebuie să aibă cineva pentru a fi un profesor de calitate? Îmi pun aceste ȋntrebări de câțiva ani și ȋncerc să găsesc un răspuns cât mai bun. Dar, cu cât citesc mai mult despre acest subiect, cu cât sunt mai atentă la nevoile copilului meu și ale elevilor mei , cu atât mai complex devine răspunsul. Am citit de curând cartea " Părinți străluciți. Profesori fascinanți", scrisă de Augusto Cury. Este o carte fascinantă, care m-a ajutat și m-a ȋndrumat ȋn călăoria mea spre răspunsul la ȋntrebările mai sus menționate. Augusto Jorge a absolvit cursul post -universitar de Psihologie Socială, este psihiatru și om de știință, fondator al Academiei Inteligenței - institut care promovează calitatea vieții și dezvoltarea inteligenței emoționale, logice și multifocale prin seminarii și cursuri. A scris următoarele cărți: " Inteligența multifocală", " Zece legi pentru a fi...
Continue reading
Rate this blog entry:
1234 Hits

Teoria inteligențelor multiple

1377604_539185462817740_1998068886_n
In 1983, Howard Gardner, un psiholog cunoscut, autor a peste 18 cărți traduse in 22 de limbi, a elaborat Teoria Inteligențelor Multiple, conform căreia fiecare persoană are un anumit profil de inteligență personală, care constă ȋntr-o combinație de șapte tipuri diferite de inteligențe. Fiecare tip de inteligență are la bază anumite caracteristici. Acestea sunt: verbală / lingvistică. Persoanelor din această categorie le place să se exprime atât oral cât și ȋn scris și să asculte povești. Le plac jocurile de cuvinte, ghicitorile și anecdotele. logică / matematică . Acestor persoane - cu inteligență matematică - le place să rezolve probleme, să-și folosească logica ȋn procesul de ȋnvățare și puterea de argumentare atât la școală, cât și ȋn viața de zi cu zi. vizuală / spațială. Caracteristica dominantă a persoanelor cu inteligență vizuală sau spațială este faptul că au o reprezentare vizuală și mentală foarte bună, le plac ilustrațiile, graficele, tabelele...
Continue reading

  • Cosmin Tuduran
Rate this blog entry:
384 Hits

O zi a cititului cu voce tare

ab
" Reading gives us someplace to go when we have to stay where we are." Imaginați-vă o lume fără calculatoare, tablete, telefoane și televizoare Smart. Cum ar fi oare? Ne-ar fi mai bine decât ne este acum? Am fi mai liniștiți, mai calmi, mai echilibrați? Ne-am concentra mai mult pe a iubi oamenii din jurul nostru mai mult decât pe a iubi lucrurile oare? Poate că da, poate că nu - depinde de fiecare dintre noi, de cât de multă atenție acordăm acestor aspecte care ne ghidează viața. Unele dintre aparatele astea electronice moderne ne ușurează munca - calculatorul, spre exemplu, și ne-o fac chiar mai plăcută. Cât de ușor e ȋn zilele noastre să folosim muzica și filmul ȋn activitățile de predare! Dar oare cum ar fi să trăim fără să știm să citim? Cum ne-am descurca? Cum ar decurge viața noastră ȋn astfel de condiții? World Read Aloud...
Continue reading
Rate this blog entry:
237 Hits

Copiii – oglinda sufletului și a personalității părinților

copil1
Când aud, uit,                                                                                               Când văd, îmi aduc aminte,                                                                                               Când fac, învăț. (proverb chinezesc)   Am ales să scriu pentru suflet, nu pentru minte. Mi-aș dori ca acest articol să devină o pledoarie pentru copii, întrucât sunt ferm convinsă că fiecare om este rezultatul propriei copilării și că o copilărie nereușită ne face mai puțin “reușiți” atât ca adulți, cât și ca părinți. M-am întrebat adesea ce înseamnă și mai ales ce trebuie să faci ca să fii un părinte bun. Din punctul meu de vedere, există două maniere de a răspunde: prin prisma mea, ca părinte și fost copil, și prin prisma copilului meu. Relația părinte-copil este mereu vie, dinamică și în schimbare, ceea ce îmi dă șansa să devin un părinte mai bun decât cea care am fost ieri, iar peste câțiva ani mai bun decât cea care sunt astăzi. Pe lângă cărțile de psihopedagogie pe...
Continue reading

  • Cosmin Tuduran
Rate this blog entry:
1055 Hits