Revista Didactica Genesis

Noile tendințe de integrare a conținuturilor au ca scop punerea copilului în situația de a intra în contact cu un ansamblu de conținuturi aparținând mai multor domenii. Putem considera integrarea ca având două dimensiuni: orizontală și verticală. Ast...
Conceptul de creativitate, volatil prin însăși natura sa, este greu de prins într-o definiție unanim acceptată,  însă primele atestări oficiale ale importanței și implicațiilor socio-economice ale conceptului, pot fi stabilite în perioada 1950 (apud ...
Noi, profesorii, petrecem mult timp cu elevii noștri, mai ales la o școală privată unde elevii stau 8 – 9 ore pe zi, astfel că, inevitabil, folosim acest timp pentru a le oferi lecții de viață, ori de câte ori avem ocazia. În anii anteriori aveam cât...
Povestea ce urmează să v-o împărtășesc mi-a confirmat încă o dată cât de mult le plac copiilor mei, copiilor în general, poveștile și ce impact mare are un personaj care trece prin diferite peripeții  asupra unei activități. Scurta povestioară de ast...
Ne întrebăm de foarte multe ori, care sunt cele mai importante lecții pe care dorim să le transmitem elevilor pentru viață, lecții care să-i însoțească și după încheierea etapei școlarității. Altfel spus, cu ce ar trebui să rămână elevii noștri în mo...
A educa înseamnă a fi un artizan al personalității, un poet al inteligenței, un semănător de idei. Educatorii buni sunt elocvenți, educatorii fascinanți cunosc modul de funcționare a minții. Această deprindere a educatorilor fascinanți contribuie la ...
Nu-mi amintesc „lecțiile cele mai” ci chipuri , figurile unor oameni care au apărut în viața mea la momentul și locul potrivit. Nu sunt mulți, dar sunt suficienți pentru a scrie pagini întregi. Unii au plecat mult prea devreme din această lume, alții...
Iulian Toma, lector universitar doctor la Universitatea Națională de Arte și coordonatorul catedrei de Arte de la Genesis Collegiate, vorbește, într-un interviu pentru Didactica Genesis, despre felul în care educația vizuală îl poate ajuta pe copil s...
Probabil că, dacă aș fi răspuns acum 7-10 ani la întrebarea „Cu ce ar trebui să rămână copilul după terminare claselor primare?”, cu siguranță prioritățile ar fi fost cam așa: mai întâi un bagaj solid de cunoștințe, niște deprinderi de comportament c...
Cartea „Formarea inovatorilor. Cum crești tinerii care vor schimba lumea de mâine” a apărut la Editura Trei, în anul 2014, după succesul autorului cu lucrarea "Decalajul performanței școlare la nivel mondial", publicată pentru prima dată în 2008. Ton...
De a lungul timpului am strâns în interiorul meu lecții de viață primite chiar de la viață. Unele au fost blânde, altele dure însă toate au avut un numitor comun, percepția mea vis-a-vis de întâmplările care au generat schimbări comportamentale și co...
Nu sunt în măsură să dau sfaturi sau lecții de viață, dar măcar pot încerca să-i ajut pe cei care vor citi aceste rânduri să privească viața în alt mod. Primele lecții de viață mi-au fost date de cei apropiați: părinți, bunici, rude apropiate, dar și...
Am fost întrebată de curând:  „De ce ești profesor? Nu ți-ai fi dorit să fii altceva?” Deseori m-am gândit la acest lucru și am ajuns la concluzia că nu poate exista un lucru mai frumos și mai străvechi decât meseria mea. Vă mirați de cuvântul străve...
Lecția este calea de acces spre mintea și inima unui copil, este prilejul dascălului de a sădi valorile vieții, de a construi fundamentul academic ce va transforma sfiala unui copil în puterea unui adult. Literatura de specialitate definește lecția c...
Cum să asiguri calitatea în instituțiile de învățământ Conceptul de calitate este un subiect de interes pentru majoritatea instituțiilor, iar îmbunătățirea calității serviciilor furnizate este, probabil, cel mai important obiectiv la nivel de institu...
Fundatia Genesis - Toate drepturile rezervate.
Design & Development by Centriqa Marketing Bureau