Revista Didactica Genesis

Preocupările adulților în ceea ce privește dezvoltarea personalității și a potențialului nativ al copiilor se focusează pe dezvoltarea bagajului cognitiv și mai puțin pe latura emoțională, relațională și afectivă. Dacă am aduce și dezvoltarea caracte...
În România, în fiecare oră doi copii sunt victime ale unei forme de violenţă raportate autorităţilor. În 2016 au fost raportate 14.323 de cazuri de abuz, neglijare şi exploatare a copiilor, iar numărul cazurilor de abuz raportate în România creşte cu...
Materialele și instrumente (pensule, creioane, bețișoare, penițe și tocuri, culori tip cariocă folosite în cadrul activităților artistico-plastice ale elevilor impun și familiarizarea acestora cu anumite tehnici de lucru. Însușirea lor de către elevi...
Cartea lui Samuel P. Huntington s-a conturat odată cu publicarea de către acesta a faimosului articol în Foreign Affairs în 1993. Apărută după o perioadă în care lumea se clătina între democraţie şi comunism, cartea deschide o mulţime de probleme asu...
  A fost odată ca niciodată o vale, o vale fermecată, într-o pădure magică locuită de zâne. Valea despre care vă vorbesc găzduia plante frumoase, nemaintalnite, animale cu puteri extraordinare şi zanite fermecătoare. Într-o dimineaţă frumoasă de...
  Am vrut să fiu tot timpul perfectă, dar "meseria" de mamă și cariera de educatoare mi-a schimbat această gândire atunci când am întâlnit în călătoria mea copii care aveau aceeași dorință pe care o aveam și eu încă din copilărie, aceea de a fi ...
Sinceritate, ascultare activă, încurajare, laudă, înțelegere, transparență, interdependență, altruism, respect pentru nevoile elevului, autenticitate, entuziasm, deschidere, acestea sunt câteva dintre trăsăturile care definesc profesorul empatic și c...
În cadrul evaluării, un rol important îi revine cooperării atât între copii, cât și între profesori și copii. Aceasta are loc atunci când partenerii definesc împreună criteriile relative la evaluare. În contextul școlar actual, când violența și agres...
Mai întâi de toate vreau să subliniez faptul că în acest articol voi împărtăși propriile mele opinii, bazate pe simple observații ale naturii umane din perspectiva mea, nicidecum niște adevăruri științifice. Experiența mea pedagogică mi-a arătat că p...
Ce preferați mai mult: să citiți o poveste copiilor voștri sau să inventați una? Răspunsul diferă: din punctul meu de vedere a citi o poveste este un lucru mai ușor dar din punct de vedere al copiilor cele inventate sunt cele mai bune. Și dacă se înt...
Profesorul reprezintă cel mai important reper pentru elevi, atât în clasele mici cât și pe parcursul întregii școlarități. Calitatea relațiilor stabilite de profesor cu elevii săi va avea implicații asupra actului educativ și va produce schimbări maj...
Ca în orice meserie, profesorul vizează atingerea unui anumit obiectiv, standard, o finalitate a demersului său didactic și toate activitățile care conduc la împlinirea acestui ideal constituie succesul dascălului. Succesul meu se concretizează nu nu...
Aducând în discuție ceea ce am putea numi ”cea mai mare realizare din cariera de profesor”,  cred că unui dascăl îi este foarte greu să facă o nominalizare.  De pildă, în fața acestei provocări, mie mi se derulează în minte imagini atât cu foștii, câ...
În ziua de astăzi, profesorii sunt îndemnați, în mod constant, să facă "știință distractivă". Unde este dovada că această abordare poate ajuta într-adevăr să se îmbunătățească înțelegerea și cunoștințele elevilor? Cum pot profesorii, destul de presaț...
Zilele trecute m-am întâlnit întâmplător pe stradă cu o fostă elevă de-a mea, care actualmente este la liceu, în clasa a XII-a, și se pregătește pentru admiterea la facultate. M-a salutat și mi-a zâmbit, spunându-mi că își amintește cu drag de orele ...
Fundatia Genesis - Toate drepturile rezervate.
Design & Development by Centriqa Marketing Bureau