Revista Didactica Genesis

Am citit multe articole zilele acestea cu privire la cum s-au desfășurat festivitățile de încheiere a anului școlar, diferite impresii ale părinților și profesorilor. M-am bucurat să fac parte dintr-o școală care nu a făcut din acest moment unul de l...
Analizând cercetările referitoare la competențele necesare pentru obținerea performanței organizațiilor, Daniel Goleman (autorul conceptului de inteligență emoțională) nu numai că a adăugat setului de competențe tehnice și cognitive pe cea emoțională...
Viața stă sub semnul valorii și valorizării. Nimic din ceea ce se petrece în acest spațiu nu scapă exercițiului axiologic, de atribuire a unor valori. Învățământul preșcolar se află, ca și celelalte trepte de învățământ, într-un dinamic proces de res...
Sunt cunoscute deja efectele benefice ale cromoterapiei, elemente de care copilul se bucură de îndată ce întinde peste tot culorile. Culorile îl bucură pe copil și dau viață foii. Alegerea culorilor aduce informații suplimentare despre personalitatea...
În viața de zi cu zi, fie că desfășori anumite activități, fie că ești simplu participant sau formulezi anumite opinii despre diverse situații, este aproape imposibil să nu te lovești de termenul “ evaluare”. Evaluăm calitatea vieții, felul în care e...
Povestea pe care urmează să o citiți a fost folosită pe parcursul săptămânii în care am studiat despre insecte. Tema a început cu o activitate de cunoaștere a mediului, activitate în care ne-am concentrat în observarea albinei, cu ajutorul furnicuței...
Evaluarea în procesul didactic este unul dintre domeniile cele mai explorate ale procesului de învățământ. Astfel, abordarea problemelor pe care la comportă practica evaluativă reprezintă totalitatea acțiunilor ce se întreprind pentru perfecționarea ...
M-am gândit de multe ori că evaluarea, din perspectivă didactică în cazul nostru, s-ar putea face prin spectrul a ceea ce filosofii francezi numesc conștiință emoțională. Desigur că proiecțiile mele pot fi plasate încă de la început sub semnul utopie...
Prin această recenzie voi încerca să fac o pledoarie dedicată predării bazate pe atașament, care este larg prezentată și descrisă în cartea lui Louis Cozolino, intitulată „Predarea bazată pe atașament. Cum să creezi o clasă tribală“, carte apărută la...
Ultimele teste PISA au situat țări precum Coreea de Sud, Japonia și Finlanda pe primele locuri dar, dacă analizăm sistemele de educație ale acestor țări, putem observa foarte multe diferențe, cel puțin în ceea ce privește evaluarea elevilor. În  Core...
Importanța majorã ce se acordã preșcolaritǎții este fundamentatã de ideea potrivit cãreia  educația din aceastã perioadã poate marca cea mai influentã dezvoltare optimalã a copilului. Printre studiile de specialitate se evidențiazã o explicitare a pr...
Conceptul de strategie de evaluare Strategiile de evaluare sunt definite de modul în care este conceput actul de evaluare în raport cu desfășurarea procesului tehnologic. Evaluarea urmărește, prin conținutul său, să identifice modul în care obiective...
Trăim într-o țară în care examenele naționale au ajuns un factor de stres atât pentru părinți, care își doresc o școală bună pentru copii lor, cât și pentru elevi, care, nici ei nu știu de ce, trăiesc sub presiunea unei ,,imagini” complete din punct ...
” Cea mai importantă dintre lecțiile istoriei este aceea că omenirea nu învață nimic din lecțiile istoriei.” (Aldous Huxley) Nu doresc să fac aceeași greșeală pe care mulți o fac: să privesc numai înainte fără a lua în considerare înțelepciunea unor ...
În ultimii ani s-au intensificat tot mai mult preocupările pentru căutarea unor metode de verificare și evaluare care să conducă la realizarea unor evaluări cât mai obiective, să cuantifice operaționalizarea cunoștințelor de care dispun copiii, capac...
Fundatia Genesis - Toate drepturile rezervate.
Design & Development by Centriqa Marketing Bureau