Revista Didactica Genesis

Când medicul Cătălin Cîrstoveanu, șeful secției de Terapie Intensivă Nou Născuți de la Spitalul Marie Curie se gândește la ce a însemnat viața lui, primul cuvânt care îi vine în minte este „educație”. Toată viața sa a însemnat educație. Începând cu o...
În prezent, numeroși autori se întreabă, pe bună dreptate, care este eficiența abundenței de teorii și supoziții privitoare la leadership și a ofertei supradimensionate de programe universitare ce promit răspunsul la întrebările conceptualizatoare di...
Practica obișnuită în România de câteva decenii (în școală, familie, societate) este cea individualistă. Școala actuală ne învață, implicit sau explicit: fiecare învață și se dezvoltă pentru binele propriu; ceilalți sunt concurenți, nu oportunități s...
În Educația Plastică, un rol important îl joacă, pe lângă elementele de limbaj plastic, și tehnicile și instrumentele de lucru specifice artelor vizuale. Tehnicile de redare ale liniei plastice sunt folosite în toate ramurile artelor vizuale: pictură...
Este datoria noastră, a profesorilor, să asigurăm succesul școlar al elevilor pe care îi pregătim. Știm însă că, pentru a atinge performanțe școlare lăudabile, trebuie să avem în vedere dezvoltarea sănătoasă a emoțiilor, simțurilor, corpului și intel...
Mediul școlar este extrem de ofertant în ceea ce privește inițierea și dezvoltarea relațiilor sociale, precum și a celor din cadrul grupului. Printre aspectele definitorii care stau la baza dezvoltării acestor relații, se află și cele legate de dezvo...
Fiecare clasă de elevi are specificul ei. Copiii sunt diferiți și au nevoi diferite, misiunea cadrului didactic, din perspectiva mea, fiind aceea de a crea mediul propice dezvoltării lor atât din punct de vedere academic, cât și din punct de vedere p...
„Toate funcțiile psihice superioare încep ca relații efective între indivizii umani”.                                                                         -Vygotsky-   Lumea în care trăim se schimbă și odată cu ea educația. Pentru Piaget copiii su...
Spiritul de echipă este o calitate importantă care pregătește copiii pentru provocările vieții de adult și îi ajută să învețe cele mai bune mijloace pentru a reuși în viață. Spiritul de echipă nu este o calitate înnăscută, ci este un bun dobândit car...
Ca de obicei, cel mai ușor îmi este să scriu despre experiența personală și, slavă Domnului, experiența mea personală și profesională din ultimii patru ani a fost una bogată și frumoasă, slujindu-mi drept sursă de inspirație și de data aceasta, când ...
Oricare ar fi latura din care privim clasa de elevi, rolul profesorului este proeminent, iar exercitarea concretã a acestui rol depinde de personalitatea lui și de situațiile educative cu care se confruntã și pe care le are de rezolvat. Profesorul și...
   Dragi cititori, am ales să vă împărtășesc în acest articol scrisorica de „Bun venit la grădiniță!” pe care le-am pregătit-o copiilor mei la începutul grupei mici. Această scrisorică este prezentată sub forma unei poezii. La prima vedere poate păre...
Fiecare copil are ”darul” său, particularitatea ce-i subliniază unicitatea. Dascălul, prin competențele sale și prin mijloacele didactice de care dispune, are menirea de a-i descoperi și de a-i dezvolta potențialul, iar spectacolul calităților este f...
P. Drucker în lucrarea sa “The Practice of Management”, afirma că: “Omul e singura resursă aflată la dispoziția omului care poate fi dezvoltată”, și, de asemenea, că: “Oamenii trebuie considerați ca resurse. (...). Managerii și muncitorii reprezintă ...
O să mă refer astăzi la câte dimensiuni extraordinare poate cuprinde harta psiho-socială a unui elev, în analogie cu cea a unui profesor sau director de școală.  Așa cum harta socio-profesională a unui director de școală poate să dezvăluie multe deta...
Fundatia Genesis - Toate drepturile rezervate.
Design & Development by Centriqa Marketing Bureau