Revista Didactica Genesis

Lobby pentru hobby

children1

Timpul a devenit un factor extrem de important în zilele noastre, iar cel dedicat recreerii trebuie valorizat la maxim. Copiii noștri petrec mult timp făcând teme, programa este din ce în ce mai încărcată, părinții îi înscriu la cât mai multe activități „pentru a le ocupa timpul”, fie că sunt pe placul lor, sau nu, iar timpul pentru a face ceea ce le place este din ce în ce mai puțin. În prezent există o ofertă diversificată de activități pentru copii, dar și mai mult interes din partea părinților de a le descoperi talentele, pasiunile, hobby-urile decât acum douăzeci de ani. Părintele își poate face datoria de a-l ghida către diverse activități, dar în același timp, trebuie să fie atent la răspunsul copilului, la gradul de implicare și să îi dea șansa de a decide cât și în ce măsură este dornic să participe.

Analizându-mi propriile pasiuni și interese, recunosc că multe dintre acestea mi-au fost insuflate de cei pe care i-am apreciat, fie că au fost cei apropiați, profesorii mei sau alte persoane din cercul de cunoștințe. Se pare că și alegerea carierei mele a fost influențată de o persoană pasionată de meseria ei, și anume învățătoarea mea. În timpul liber îmi plăcea să mă joc „de-a învățătoarea”, să citesc cu aceeași intonație, să explic ca ea, să scriu frumos, cu alte cuvinte, ea a fost cea responsabilă de alegerea vocației mele, chiar dacă a debutat ca un joc în copilărie.

Astăzi, mă aflu eu în postura de a inspira și pentru aceasta, e nevoie de mult entuziasm pentru a-i atrage pe copii, nu neapărat către materia pe care o predau, ci să le insuflu din pasiunea mea pentru lectură, din bucuria de a călători și a cunoaște oameni noi pentru a se îmbogăți din punct de vedere cognitiv și spiritual. Copiii sunt, de asemenea, foarte buni în a răspunde la entuziasm; chiar și o materie pe care o consideră mai puțin atractivă poate deveni plăcută dacă este învățată cu pasiune.

Din fericire, predarea limbii engleze îmi oferă șansa de a comunica cu elevii, având astfel ocazia de a-i provoca la discuții despre hobby-uri, sporturi, de a afla motorul care îi face să vibreze pe unii sau ce fel de activități îi motivează pe alții. Astfel, am descoperit copii independenți, care și-au dezvoltat propriile pasiuni, dar și copii ușor influențabili de grupul de prieteni, care preferă activitățile agreate de amici. Este o adevărată satisfacție să îi ghidezi și să îi ajuți să își urmeze propriile înclinații. Dar pentru asta e nevoie să te oprești și să îi asculți, să îți pese de interesele și de idealurile lor, să le arăți că îți pasă și că ești acolo pentru binele lor.

Având avantajul lucrului într-o școală privată, îi încurajăm pe copii să experimenteze diferite activități pentru a vedea ce le place mai mult. Astfel că elevii pot urma cursuri de pictură, teatru, dans, pot lua lecții de canto sau studia un instrument muzical, pot face parte din cluburi de dezbateri, se pot înscrie la diverse sporturi. Pe de altă parte, din ce în ce mai puțini copii preferă să fie în aer liber, în timp ce alții adoră să stea în interior, să se joace pe un calculator sau telefon. Și pentru aceștia din urmă, pasionați de calculatoare, școala are un modul special de robotică / programare / stem.

Școala noastră are ca deziderat realizarea unui echilibru între activitățile curriculare și cele extracurriculare, având profesori pasionați ce formează copii încrezători în a alege să își dezvolte talentul și să își urmeze pasiunile. În mod inevitabil, hobby-urile se vor schimba și noi pasiuni vor fi descoperite pe măsură ce vor crește, dar un lucru e cert: acest proces începe din școală, iar valoarea sa nu trebuie subestimată.

  • Pixabay
Rate this blog entry:
Un model de educație în care tehnologia poate uman...
Războiul care mi-a salvat viața - recenzie
Fundatia Genesis - Toate drepturile rezervate.
Design & Development by Centriqa Marketing Bureau