Revista Didactica Genesis

Lobby pentru hobby

children1
Timpul a devenit un factor extrem de important în zilele noastre, iar cel dedicat recreerii trebuie valorizat la maxim. Copiii noștri petrec mult timp făcând teme, programa este din ce în ce mai încărcată, părinții îi înscriu la cât mai multe activități „pentru a le ocupa timpul”, fie că sunt pe placul lor, sau nu, iar timpul pentru a face ceea ce le place este din ce în ce mai puțin. În prezent există o ofertă diversificată de activități pentru copii, dar și mai mult interes din partea părinților de a le descoperi talentele, pasiunile, hobby-urile decât acum douăzeci de ani. Părintele își poate face datoria de a-l ghida către diverse activități, dar în același timp, trebuie să fie atent la răspunsul copilului, la gradul de implicare și să îi dea șansa de a decide cât și în ce măsură este dornic să participe. Analizându-mi propriile pasiuni și interese, recunosc...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
67 Hits

De multe ori, inteligența nu este suficientă pentru a reuși

sunset-summer-golden-hour-paul-filitchkin
Mai întâi de toate vreau să subliniez faptul că în acest articol voi împărtăși propriile mele opinii, bazate pe simple observații ale naturii umane din perspectiva mea, nicidecum niște adevăruri științifice. Experiența mea pedagogică mi-a arătat că pentru a reuși este nevoie de mai mult decât inteligență și capacitate de muncă, într-un mediu care să asigure oportunități de învățare și o dezvoltare optimă. Acești factori nu sunt suficienți și general valabili. De exemplu, am întâlnit, de-a lungul timpului, copii isteți și silitori, cărora nu le place să se mândrească cu ceea ce știu și cu ceea ce fac, să își prezinte realizările în fața casei. Pe de altă parte, există și copii, care, fără a depune vreun efort, sunt gata să profite de această caracteristică a celorlalți și să își asume cu ușurință meritele lor. Și aceștia din urmă dau dovadă de mare istețime deoarece sunt capabili să se adapteze...
Continue reading

  • Unsplash
Rate this blog entry:
40 Hits

De ce m-ar interesa o școală privată?

valentin-cristea
Pe măsură ce ni se deschid noi orizonturi, elevii și părinții sunt din ce în ce mai interesați de o educație de calitate, centrată pe nevoile copiilor. Școala trebuie să pună accentul pe dezvoltarea individului ca întreg, să evalueze impactul pe care îl are asupra elevilor pe care îi pregătește. Și nu mă refer doar la impactul pe termen scurt, ci la dezvoltarea abilității de a rezolva problemele reale pe care le copiii de azi le pot întâmpina în diverse domenii și situații în viața de adult. Școlile particulare vin în întâmpinarea nevoilor părinților, care își doresc o instituție de învățământ ce asigură un mediu stimulativ pentru copiii lor, unde aceștia sunt în siguranță, sunt respectați, tratați cu grijă și responsabilitate. Din perspectiva resurselor materiale, o școală privată bună oferă săli de clasă confortabile, cu mobilier adaptat vârstei școlare a copiilor, săli de mese, loc de joacă, teren și săli...
Continue reading

  • Cosmin Tuduran
Rate this blog entry:
49 Hits

Cum predăm limba engleză la școala Genesis

14330141_1074889735921508_3510730041118969626_n
Scopul nostru, la școala Genesis, este de a-i face pe elevi să comunice în limba engleză, să citească, să fie capabili să își exprime gândurile, emoțiile, să devină responsabili pentru propria învățare. Profesorul își asumă pe rând mai multe roluri, astfel că învățarea se realizează printr-o abordare eclectică, îmbinând metodele tradiționale cu cele moderne, cele din urmă fiind preponderente. Predarea vocabularului și a cunoștințelor de gramatică se face mai ales inductiv, pornind de la concret la abstract, elevii învățând prin descoperire. Ne dorim cât mai puțin folosirea limbii materne, dar apelăm la ea atunci când copiii se simt mai în siguranță, însă, în cea mai mare parte a timpului limba utilizată este engleza. La evaluarea progresului vrem să participe atât profesorul, cât și elevul, fără ca acesta din urmă să simtă presiune. Verificarea înțelegerii unor texte sau a mesajelor orale se realizează prin dialoguri, activități ce presupun comunicare la clasele...
Continue reading
Rate this blog entry:
40 Hits

Cum să abordezi noul an școlar

training-2877134_960_720
Începutul anului școlar se poate transforma într-o perioadă stresantă pentru profesori, indiferent că suntem debutanți sau cu experiență, toți avem nevoie de o bună planificare a timpului, materialelor, a scopurilor pe care le vrem atinse până la finalul anului școlar, mai exact o viziune completă a ce vom face. Nu mă refer aici la clasica planificare anuală și semestrială pe care trebuie să o facem cu toții, ci la toate aspectele unei bune desfășurări a procesului educativ. Eu una, aș începe printr-o colaborare cu unul sau mai mulți colegi, de preferință care predau aceeași materie, și să stabilim împreună țelurile catedrei pentru anul respectiv, proiecte inovative, toate într-o productivă ședință de brainstorming. La finalul întâlnirii e de dorit să avem o listă lungă de idei și proiecte pe care trebuie să o confruntăm cu structura anului școlar, stabilind obiective clare pentru cele care sunt aplicabile și împărțind responsabilitățile pentru fiecare...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
40 Hits

Profesorii și lecțiile lor

IMG_0322
Noi, profesorii, petrecem mult timp cu elevii noștri, mai ales la o școală privată unde elevii stau 8 – 9 ore pe zi, astfel că, inevitabil, folosim acest timp pentru a le oferi lecții de viață, ori de câte ori avem ocazia. În anii anteriori aveam câte opt ore de engleză la o clasă primară, astfel că la un calcul scurt rezulta că petreceam 280 de ore pe an cu acei copii, iar în patru ani, mai mult de 1000 de ore împreună, ceea ce a însemnat timp în care ne-am influențat reciproc: ei m-au bucurat cu evoluția lor, m-au făcut să râd, să fiu mândră de ei, iar eu i-am îndrumat așa cum am știut eu mai bine. Este cunoscut faptul că ceea ce spune un profesor poate avea un impact pe termen lung asupra psihicului copilului, asupra încrederii în sine, a propriei valorizări. La limba engleză abordăm subiecte...
Continue reading

  • Cosmin Tuduran
Rate this blog entry:
92 Hits

Crearea unei echipe adevărate în cadrul orelor de limbi străine

photo-carusel
Este datoria noastră, a profesorilor, să asigurăm succesul școlar al elevilor pe care îi pregătim. Știm însă că, pentru a atinge performanțe școlare lăudabile, trebuie să avem în vedere dezvoltarea sănătoasă a emoțiilor, simțurilor, corpului și intelectului copiilor noștri, având drept scop o relaționare mai bună cu sine, dar și cu mediul în care învață.  Lucrând în cadrul unei echipe, elevul își va dezvolta abilitățile sociale și emoționale, de comunicare și îi va crește încrederea în sine. De aceea, crearea apartenenței la grup este o componentă importantă ce nu trebuie neglijată în planificarea activităților didactice. Încă din prima zi, trebuie să ne asigurăm că stabilim regulile și direcția pe care vrem să o urmăm întregul semestru / an școlar, dar, mai ales, să încercăm să creăm o legătură specială între elevii unei clase, apelând la activități de tip Icebreaker menite să îi ajute să se cunoască, să descopere interese comune. Bineînțeles...
Continue reading

  • Unsplash
Rate this blog entry:
36 Hits

Cum să petreci o vacanță în mod eficient și distractiv?

learn-2001847_960_720
Citeam într-un articol din The Telegraph despre vacanța de vară că este o reminiscență a epocii victoriene, când elevii trebuiau să își ajute părinții la muncile câmpului. Din fericire, sper că acum elevii nu mai participă la aceste activități, ei au nevoie de relaxare în vacanța de vară, să se elibereze de stresul din timpul anului. Dacă sunt împovărați cu prea multe treburi sau teme de vacanță, este posibil să înceapă anul școlar fără prea multă energie și entuziasm, ceea ce le va afecta succesul școlar din anul următor. După un an școlar plin de provocări copiii sunt gata de distracție. Vacanța de vară este una lungă și este o idee bună ca elevii să nu neglijeze total învățarea. Exersarea unei limbi străine în perioada verii poate lua forme distractive, precum vizionarea de filme, lecturi, muzică, jocuri pe calculator și, mai ales, vizitele în alte țări. Este bine cunoscut faptul...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
37 Hits

Rolul inteligenței emoționale în cariera de profesor

pexels-photo-356078
Analizând cercetările referitoare la competențele necesare pentru obținerea performanței organizațiilor, Daniel Goleman (autorul conceptului de inteligență emoțională) nu numai că a adăugat setului de competențe tehnice și cognitive pe cea emoțională, dar a plasat-o pe un loc central în ceea ce privește leadershipul. El  descrie inteligența emoțională ca pe un amestec de stăpânire de sine, motivație, empatie, gândire liberă, tact și diplomație. Inteligența emoțională este capacitatea personală de identificare și gestionare eficientă a propriilor emoții în raport cu scopurile personale (carieră, familie, educație etc.). Finalitatea ei constă în atingerea scopurilor unei persoane, cu un minim de conflicte inter și intrapersonale. Modelul introdus de psihologul american are următoarele elemente: Cunoașterea propriilor emoții (self-awareness), abilitatea de a le identifica, de a le numi, de a le conștientiza cauzele și de a le  recunoaște impactul asupra modului de manifestare. Gestionarea emoțiilor (self-management), constând în controlul emoțiilor și alegerea  celei mai bune modalități de...
Continue reading

  • Pexels
Rate this blog entry:
49 Hits

Adolescenții și responsabilitatea

garden-sitting-grass-shoes
Ca părinți este treaba noastră să îngrijim aceste mici ființe, să îi „facem oameni mari”, dar vine un moment când trebuie să le dăm drumul, să îi lăsăm să încerce să facă lucrurile pe cont propriu. Cum să ne pregătim noi, părinții, pentru o astfel de zi? Cum să îi „înzestrăm” pe copii cu acele superputeri numite Încredere în forțele proprii și Stimă de sine , astfel încât să le creăm un avantaj înainte de marele meci cu lumea cea mare și dură. Nu există o rețetă standard, având în vedere că oameni suntem și noi, părinții și profesorii, că cei mici au personalități distincte, ce nu pot fi așezate într-un anumit tipar, dar, tot ceea ce putem face, este să ne străduim să le transmitem valori importante pentru viața de zi cu zi și pentru viitoarele lor relații personale și profesionale. Pe măsură ce cresc, copiii doresc și au...
Continue reading

  • Pexels
Rate this blog entry:
41 Hits

Dacă îi ajutăm pe copii să învețe mai întâi cine sunt, vor putea mai apoi să învețe orice își propun

7815dc98629f797ad3ab2b6ef62eeb6ad61ccd941be390947726c59c9b499061
Abilitățile sociale și emoționale sunt poate cele mai importante pentru a asigura succesul în viața școlară sau în viitorul job, dar mai ales pentru a-i pregăti pe copii pentru viață. Conform experților, mare parte din dezvoltarea emoțională a unui copil se realizează până la vârsta de 5 ani, în cadrul familiei, acesta venind la școală cu un bagaj emoțional mai mare sau mai restrâns, în funcție de mediul și condițiile familiale, sociale și economice în care a crescut și s-a dezvoltat. Experiența mea de învățătoare la clasele primare, în anii de dinainte de 2000, într-un sat prahovean sărăcăcios, mi-a demonstrat că se poate să atingi potențialul optim al unui copil, oferindu-i dragoste, respect, grijă, dar și disciplină, și venind în întâmpinarea nevoilor lui emoționale, pe care acasă nu avea cine să i le satisfacă. Acești copii îmi ofereau în fiecare zi o lecție importantă de viață și îmi amintesc cu...
Continue reading
Rate this blog entry:
30 Hits

Predarea limbilor străine într-o clasă în care elevii sunt de niveluri diferite

american660_350
Toți părinții și-ar dori, cred ca fiii sau fiicele lor să facă parte dintr-o clasă omogenă, cu copii de același nivel, dar, din păcate astfel de clase nu există pentru că e greu să găsești doi elevi la fel. Îmi amintesc de începuturile carierei mele ca profesor și diriginte, când într-o clasă aveam triplete și nu eram capabilă să găsesc nicio asemănare în stilul lor de învățare, în viteza cu care rezolvau problemele, indiferent de ce natură, în personalitatea lor. Aș fi fost tentată să le compar, să le iau ca un tot unitar, dar ele mi-au demonstrat că fiecare copil este și trebuie abordat diferit - deși provine din același mediu social, din acceași familie, cu aceeași educație, are nevoi diferite. În cazul orelor de limbi străine, lucrurile sunt și mai complicate, nivelul copiilor variind în funcție de vârstă, numărul de ore pe care l-au avut, dacă au studiat-o...
Continue reading

  • Unsplash
Rate this blog entry:
34 Hits

Școala mea ideală

frank-mckenna
“Pe mine nu mă mai ascultă, doar pe tatăl său. Eu am greșit când am încercat să mi-l fac prieten.” sau “Mă tratează ca pe un preș”. Ar putea să vi se pară exagerat, dar lista mea poate continua cu multe exemple de acest gen, toate afirmații ale părinților care, din dorința de a le oferi copiilor cele mai bune opțiuni și de a le îndeplini toate poftele, uită să fie părinți și să stabilească limite. Dar, pentru că nu “li s-a predat la școală cum să crească un copil” și au crezut că, fiind permisivi și dându-le posibilitatea să aleagă și să facă ce vor, îi vor transforma în copii independenți, au obținut în schimb niște copii care nu știu să accepte niciun refuz și, prin urmare, le e greu să se adapteze oricărui colectiv care nu îi “slăvește” și nu li se supune întru totul, ba din contră,...
Continue reading

  • Frank McKenna/Unsplash
Rate this blog entry:
35 Hits

Ce înseamnă să fii un „profesor de succes”

DSC_0630
Dacă spunem “educație”, spunem în primul rând “școală”, iar școala înseamnă de fapt oameni, profesori și elevi, așa că ne stă la îndemâna fiecăruia să analizăm, să comentăm, să propunem valori și atitudini, într-un cuvânt,  modele educaționale. Trebuie să recunoaștem însă, că mai mereu, centrul de greutate al demersului nostru rămâne profesorul, văzut ca model de educație în sine și cel care modelează succesul generațiilor viitoare. Toată pedagogia nu face altceva decât să se ocupe de maniera în care trebuie să se comporte un profesor în relația sa cu elevii. Asistăm practic la niște portrete robot în care stilul de predare, ținuta, limbajul sau obiectivitatea evaluării devin elemente decisive în asumarea rolului de educator. Ce mai, o întreagă literatură din care rezultă un prototip de profesor, o schemă, un canon, mai mult o proiecție decât o realitate, un tip când autoritar, când flexibil și democratic, nici exigent și nici prea...
Continue reading

  • Cosmin Tuduran
Rate this blog entry:
45 Hits

Cum să transformi scrisul într-o activitate interesantă pentru elevi

pencil-1486278_carusel
De ce cred unii profesori de limbi străine că e demodat să predea scrierea și să îi încurajeze pe elevi să scrie? Dacă scrisul este una dintre modalitățile fundamentale de comunicare, de ce este adesea ignorat în cadrul orelor de comunicare? De ce suntem tentați să neglijăm scrisul dintre cele patru abilități (scris, citit, ascultat, vorbit)? „Vreau să îmi învăț elevii să vorbească.” „Orele mele sunt despre comunicare, iar scrisul nu mă ajută cu nimic.”, spunem de multe ori, încercând să îi punem în cât mai multe situații de comunicare întâlnite în viața reală. Câteva sfaturi pentru a transforma scrisul în orele de limbi străine într-o activitate plăcută și creativă:   Dați frâu liber imaginației, folosind tehnici de vizualizare pentru a-i determina pe elevi să scrie în mod creativ Scrieți puțin și des, chiar dacă scopul final este să fie capabili să scrie texte mai lungi, cerințele pentru scrierea de...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
34 Hits
Fundatia Genesis - Toate drepturile rezervate.
Design & Development by Centriqa Marketing Bureau