Revista Didactica Genesis

Pasiuni transformate în meserii de succes

atelier
În contextul actual al societății în care trăim, faptul că urmăm o facultate nu garantează și faptul că vom lucra în domeniul respectiv. Asta se datorează, în mare parte, evoluției tehnologiei și impactului pe care aceasta l-a avut în ultimii ani. Privesc și acum și observ o diferență majoră de viziune între generația mea și actuala generație de adolescenți. Atunci când a trebuit să-mi aleg o carieră existau doar cele clasice precum: economist, inginer, medic, profesor și alte câteva meserii despre care nu știam concret în ce constau. Astăzi, un job precum cele din IT sunt la mare căutare. Însă această industrie atrage și persoane care nu au urmat neapărat studii superioare în această direcție. Există pur și simplu pasionați care au transformat un hobby într-o adevărată meserie în care se bucură de un program flexibil, posibilitatea de a lucra de acasă și o remunerație pe măsură. Iar aceasta nu...
Continue reading

  • Cosmin Tuduran
Rate this blog entry:
61 Hits

Momentul când, într-o mulțime de oameni, o față zâmbitoare vine lângă tine și te întreabă: Doamna, ce mai faceți?

photo-1489507423881-4df2d5eb5d06
Zilele trecute m-am întâlnit întâmplător pe stradă cu o fostă elevă de-a mea, care actualmente este la liceu, în clasa a XII-a, și se pregătește pentru admiterea la facultate. M-a salutat și mi-a zâmbit, spunându-mi că își amintește cu drag de orele de matematică petrecute împreună. I-am mulțumit și eu și i-am urat succes pe mai departe. Ajunsă acasă, mi-am dat seama că astfel de momente sunt poate cele mai frumoase din viața unui dascăl. Atunci când, după ani întregi petrecuți în mijlocul copiilor, și după ce formezi generații întregi  de elevi, într-o mulțime de oameni o față zâmbitoare vine lângă tine și te întreabă privindu-te cu sinceritate: Doamna, ce mai faceți? Atunci pur și simplu știi că tot efortul de pregătire a unei lecții, de găsire a celor mai inspirate exerciții și a celor mai bune explicații nu au fost în van. Că, prin căi nedescoperite încă, am ajuns...
Continue reading

  • Unsplash
Rate this blog entry:
41 Hits

FRACTALII- UN DOMENIU FASCINANT

stefania-dicu
"Se pare c ă nimeni nu este indiferent fa ță de fractali. De fapt, mul ț i privesc prima lor întâlnire cu geometria fractal ă ca o experien ță cu totul nou ă , atât din punct de vedere estetic, cât ș i stiin ț ific." - Benoît Mandelbrot - "Frumusețea fractalilor", 1986 Îmi amintesc și acum prima mea interacțiune cu fractalii în anul III de facultate, în cadrul cursului de Analiză Matematică. Știam că acest domeniu este cel cu care vreau să continui studiul matematicii datorită frumuseții și aplicabilității sale, însă nu mă gândeam că există o noțiune foarte recentă care are aplicabilități în foarte multe domenii și care să mă facă să-mi doresc să continui cu un program de master pe această temă. Apariția fractalilor este strâns legată de istoria matematicii și de geometria euclidiană(sec. IV I. HR.) care folosește doar patru noțiuni fundamentale: punctul, dreapta, planul și spațiul....
Continue reading
Rate this blog entry:
53 Hits

Cum am devenit profesor de matematică

stair-1392078_960_720
Mi se întâmplă frecvent ca elevii să mă întrebe de ce m-am făcut profesor de matematică. “Pentru că mi-a plăcut matematica”, le răspund eu. ”Și când v-ați hotărât să vă faceți profesor?”. “Ei bine, asta este o altă poveste”, le răspund. Adevărul este că încă de mică mi-a plăcut matematica, începând cu problemele de logică pe care mi le formula bunicul meu, continuând apoi, în primii ani de școală, cu probleme complicate care îmi stârneau curiozitatea și din care încercam să deprind noi metode și raționamente pe care să le aplic ulterior în alte probleme. Petreceam mult timp făcând asta, iar când reușeam să rezolv câte o problemă de dificultate ridicată, dată la concursuri, echivala cu tot timpul pe care îl puteam folosi jucându-mă afară cu ceilalți copii.   Intrând apoi la un liceu foarte bun cu profil matematică-informatică, pasiunea mea pentru această disciplină s-a dezvoltat și perfecționat continuu. Ajunsă...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
38 Hits

Ce trebuie să le spui copiilor după ce au obținut un rezultat slab

doll-1636128_960_720
            Prin natura noastră, noi oamenii suntem predispuși la greșeli, însă societatea întotdeauna i-a apreciat și “premiat” pe cei care reușesc în ceea ce-și propun. De aceea, greșeala sau eșecul sunt strâns legate de teama de a fi criticat sau respins de ceilalți.             Iar pentru un elev, momentul cel mai intens în care simte că a eșuat și este predispus  criticilor din partea celorlalți este acela când obține un rezultat prost.             În experiența mea de profesor, câteodată asociat și cu termenul de mentor, am observat că o discuție de încurajare, care vine după o notă proastă, reprezintă un imbold pentru elevi, o empatie de care au nevoie în acele momente. Încerc să-i ajut să depășească momentul și le dau câteva sfaturi, mai mult ca niște repere generale pe care ar trebui să le dețină : Să ai răbdare             Rezultatele nu vin niciodată de pe o zi pe...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
29 Hits
Fundatia Genesis - Toate drepturile rezervate.
Design & Development by Centriqa Marketing Bureau