Revista Didactica Genesis

Solidaritatea, un concept pentru acțiunea pedagogică

school
Solidaritatea reprezintă unitatea unui grup sau clase, care produce sau se bazează pe comunitatea de interese, obiective și standard (M. Webster) și se referă la legăturile dintr-o societate, care unesc oamenii împreună. Potrivit lui  Émile Durkheim , tipurile de solidaritate socială corelează cu tipurile de societăți (The Division of Labour in Society, 1893). Într-o societate care manifestă solidaritate mecanică, coeziunea și integrarea sa vine din omogenitatea persoanelor - oamenii se simt conectați prin activitate, formare educațională și religioasă și stil de viață similar, așadar împărtășesc. Deși persoanele desfășoară sarcini diverse și adesea au valori și interese diferite, ordinea și solidaritatea societății depinde de încrederea între ei de a îndeplini activitățile lor specifice. Este vorba de o coeziune socială bazată pe dependența indivizilor unul față de celălalt,   este o  stare emergentă , care se referă la dorința membrilor unui grup de a fi împreună. Deopotrivă, problema unității trimite la problema unității...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
78 Hits

Samuel P. Huntington - Ciocnirea civilizatiilor si refacerea ordinii mondiale

ciocnirea-civilizatiilor
Cartea lui Samuel P. Huntington s-a conturat odată cu publicarea de către acesta a faimosului articol în Foreign Affairs în 1993. Apărută după o perioadă în care lumea se clătina între democraţie şi comunism, cartea deschide o mulţime de probleme asupra lumii de astăzi a cărui scopuri s-au schimbat. De asemenea, lucrarea aduce în discuție problema ...
Continue reading
Rate this blog entry:
91 Hits

Cum îl încurajezi pe copil să fie creativ

elena-bajan
Talentul la pictură sau la desen reprezintă abilități extraordinare pe care le poate avea un copil. Pentru a-i stimula creativitatea însă, un părinte trebuie să facă mai mult decât să-i dea copilului o cutie de creioane colorate. În rândurile ce urmează doresc să vă povestesc cum am încercat eu să fac părinții din cartierul unde locuiesc să își pet...
Continue reading
Rate this blog entry:
61 Hits

Studiu comparativ: relevanța notelor și a calificativelor din Finlanda și România (II)

sp-040060-en-388x330
În Finlanda , învăţământul este gratuit pentru cei care optează pentru sistemul de stat, indiferent că vorbim de sistemul preuniversitar sau universitar. Așadar, părinții elevilor finlandezi nu au de ce să-și facă griji că aceștia nu vor urma o facultate din cauza unor probleme financiare. Curricula naţională este mai degrabă orientativă, există un...
Continue reading
Rate this blog entry:
44 Hits

Studiu comparativ: relevanța notelor și a calificativelor din Finlanda și România (I)

finland-blog-pisa-4
▪ MOTTO: Un sistem de învăţământ bine gândit  poate face dintr-un elev obişnuit, unul excepţional. Încă de la începutul anilor '80, sistemele de învăţământ din numeroase ţări, fie ele puternic dezvoltate, fie în curs de dezvoltare, au parcurs un amplu proces de reformă, atât la nivel de structură, cât şi la nivelul conţinutului învăţământului....
Continue reading

  • Banca Mondială
Rate this blog entry:
49 Hits

Importanța educației artistico-plastice în formarea personalității copilului

DSC_0025
Arta este modalitatea prin care se realizează relația estetică dintre om și realitate, ea îndeplinind funcția de cunoaștere și de comunicare. Educația artistico-plastică are un rol deosebit pentru formarea personalității omului contemporan, ca o parte componentă a acestei pregătiri, punându-se problema integrării ei cât mai firești în ansamblul procesului de învățământ de la grădiniță până la universitate, desigur sub forme și condiții adaptate diferitelor grupe de vârstă. Ciclul achizițiilor fundamentale: clasa pregătitoare, clasa I și a II-a are ca obiective majore acomodarea la cerințele sistemului școlar și alfabetizarea inițială. Acest ciclu vizează: - Stimularea copilului în vederea cunoașterii mediului apropiat; - Stimularea potențialului creativ al copilului, a intuiției și a imaginației; - Formarea motivației pentru învățare, înțeleasă ca o activitate socială. Ciclul de dezvoltare: clasele a III-a și a IV-a, are ca obiectiv major formarea capacităților de bază necesare pentru continuarea studiilor. Acest ciclu vizează: - Dezvoltarea achizițiilor lingvistice, a...
Continue reading

  • Cosmin Tuduran
Rate this blog entry:
45 Hits

Povestea cifrelor

DSC_1074
A fost odată ca-n povești, a fost ca niciodată o poveste a cifrelor….în continuare trebuie să fiți atenți pentru a afla …. Zero se plimba în parc cu cățelul lui. Era foarte necăjit pentru că nu avea niciun prieten. El se întâlnise cu Unu, vecinul lui. Văzând că Zero este atât de supărat, Unu îl întrebă: – Ce s-a întâmplat cu tine, vecine? – Nu am ca prieten decât un cățel lățos și bătrân care nici nu mă înțelege, răspunse Zero. – Eu îl am prieten pe Doi, ce are pantofi noi și putem să ne jucăm cu el. Este un prieten foarte bun, să știi... – Dar numai un prieten să am? a întrebat Zero. – Păi... mai am niște prieteni, unul pe nume Trei, care ne cântă la clopoței și unul pe nume Patru cel voinic, care sare într-un picior. – Totuși, sunt prea puțini. Eu îmi doresc...
Continue reading

  • Cosmin Tuduran
Rate this blog entry:
57 Hits

Cum îi poți deschide copilului tău dragostea pentru lectură. 15 sfaturi

DSC_1071
“Cartea este un dar pe care îl poți deschide iar și iar”                                                                                            Garrison Keillor  Majoritatea părinților s-au confruntat cu problema cititului la vârsta școlară a copilului. “Nu am chef să citesc!”, “Nu vreau să citesc!”, “La ce mă ajută să citesc?” sunt câteva dintre propozițiile pe care copii le folosesc pentru a se apăra și pentru a scăpa de citit. Ca să îi facem pe copii să citească povești trebuie mai întai să îi facem să iubescă poveștile, trebuie să le citim cu voce tare ori de câte ori avem ocazia. Însă, ne atrag atenția specialiștii, nu trebuie să le oferim copiilor recompense după ce citesc. Dacă facem acest lucru, putem obține efectul contrar celui scontat de noi: îi putem face să creadă că lectura este o activitate atât de groaznică încât trebuie să ți se ofere o răsplată dacă reușești să o duci până la capăt. Citirea poveștilor...
Continue reading

  • Cosmin Tuduran
Rate this blog entry:
46 Hits

Pedepsiți prin recompense. Cum să evităm bulinele roșii, bonusurile, lauda și alte feluri de mită

pedepsiti-prin-recompense-8094962
 Toți părinții doresc ca toți copiii să fie minunați, fără frică, entuziaști, responsabili, cooperanți, independenți, echilibrați, încrezători în forțele proprii și liberi. Cu toții ne dăm seama că este o listă ideală sau cel puțin, este o provocare să ai un copil care să fie deopotrivă ambițios, dar și cooperant. Avem momente când spunem despre un copil că e "bun", în sensul că stă unde îl  pui, nu plânge mult, nu se agită în mijloacele de transport în comun, ș.a.m.d., dar tocmai am spus mai sus că vrem un copil fără frică, entuziast etc. Cum se împacă cele două? Vestea proastă este că nici Alfie Kohn, autorul cărții, nu ne dă o rețetă de sfaturi practice - pe care explică că le consideră lipsite de respect față de părinte și copil, deopotrivă. Parentingul nu e o rețetă cum să faci cea mai delicioasă mâncare, dar când vorbim despre creșterea unei...
Continue reading
Rate this blog entry:
39 Hits

Copilul și stima de sine

child-817368_1280
“Nu te mai iubesc dacă mai vorbești urât cu bunica!”, “Nu ai luat Foarte bine la testul de evaluare? Ai văzut cum colegul tău a luat un calificativ mai bun decât tine?” sunt doar câteva din replicile pe care unii dintre părinți le folosesc în educarea copilului.             Vorbind astfel, cădem însă într-o capcană: le distrugem copiilor stima de sine și îi transformăm în adulți care nu vor fi conștienți de propria lor valoare.             Copilul care are stima de sine ridicată își cunoaște punctele forte și își acceptă limitele. El va dezvolta deprinderi superioare în a rezolva diverse probleme, de a rezolva conflicte, de a construi noi relații, este optimist, realist și, mai important, fericit.             Pe de altă parte, copiii cu stimă de sine scăzută transformă situațiile de viață în frustrări, zâmbesc mai rar, sunt retrași, timizi, iar cuvântul pe care îl rostesc cel mai des este “NU...
Continue reading

  • Pixabay
Rate this blog entry:
34 Hits
Fundatia Genesis - Toate drepturile rezervate.
Design & Development by Centriqa Marketing Bureau